Verzendinformatie voor Klarna

Shipping Policy Nederland

Deze Shipping Policy geldt voor de bezorging en het afhalen van goederen en services aan Klanten binnen Nederland.

Klarna behoudt het recht om zonodig de policy aan te passen en zal de Webwinkel hiervan minimaal 1 maand voor de veranderingen effect hebben, van op de hoogte brengen.

  1. Algemene vereisten

De Webwinkel zal zijn verkochte goederen of diensten leveren zoals omschreven in sectie 2, 3 of 4.

De Webwinkel moet Klarna’s verzoek om informatie over een specifieke transactie of bestelling binnen 24 uur beantwoorden. Dit geldt voor alle dagen waarop een Webwinkel actief is, onder andere met het versturen van goederen en/of activeren van bestellingen. De Webwinkel zal Klarna zijn meest recente contactgegevens doorgeven (e-mailadres) voor zulke risico gerelateerde vragen.

De Webwinkel zal goederen niet versturen of afgeven als hij geïnformeerd is dat een bepaalde bestelling een hoog risico heeft volgens Klarna’s veiligheidscontroles.

De bevestiging van verzending wordt verstuurd naar de contactgegevens van de klant (bijv. e-mailadres, telefoonnummer en/of adres) die door Klarna bij de bestelling zijn goedgekeurd.

De Webwinkel dient de volgende informatie, gerelateerd aan de bezorging/afgifte van goederen, minimaal zes (6) maanden op te slaan en op verzoek aan Klarna beschikbaar te stellen:

● Trackingnummer;

● Bewijs van bezorging;

● Autorisatie en identificatie door een derde partij.

2. Bezorging door een extern bedrijf

De volgende regels zullen in acht worden genomen als er gebruik wordt gemaakt van een externe bezorgdienst (bijv. DHL):

1. De goederen zullen worden verzonden met een track and trace, met de mogelijkheid om de goederen online te volgen naar de persoon en het afleveradres die door Klarna bij de bestelling zijn goedgekeurd.

2. Het tracking-nummer zal aan Klarna worden verstrekt bij de activering van de bestelling of, indien dit niet mogelijk is, wel op verzoek van Klarna.

3. De gebruikte bezorgdienst zal de volgende controles uitvoeren:

Thuisbezorging: De goederen zullen in persoon worden afgegeven en niet aan een ander persoon of op een ander adres worden geleverd dan door Klarna is goedgekeurd. Echter, levering aan personen waarvan kan worden aangenomen dat ze voor de geadresseerde gemachtigd zijn, is toegestaan (bijvoorbeeld familie wonend op hetzelfde adres). De bezorgdienst is verantwoordelijk voor een bewijs van aflevering met de volgende informatie:

○ Datum en tijdstip van de aflevering;

○ Naam van de ontvanger;

○ Bij bestellingen boven de 200 EUR is een handtekening van de ontvanger vereist.

Bemande ophaalpunten (bijv. Pakjegemak/Kiala): Indien de goederen niet kunnen worden geleverd op het adres dat door Klarna is goedgekeurd, of als de klant ervoor heeft gekozen om het product op te halen, zullen de goederen worden verzonden naar het afhaalpunt van de bezorgdienst. De postcode van het afhaalpunt dient dezelfde eerste twee cijfers van de postcode te hebben als het originele adres dat door Klarna is goedgekeurd of binnen een straal van 10 km van het originele adres. De bezorgdienst dient ervoor te zorgen dat het ID van de geadresseerde en de persoon die de goederen ophaalt (als dit een ander persoon is) gecontroleerd worden. De bezorgdienst is verantwoordelijk voor een bewijs van aflevering met de volgende informatie: ○ Datum en tijdstip van de afgifte;

○ Naam van de geadresseerde;

○ Indien een ander persoon dan de geadresseerde de goederen ophaalt, dient de eigen naam & naam van de geadresseerde te worden geregistreerd;

○ Handtekening van degene die de goederen ophaalt.

Onbemande ophaalpunten (bijv. Pakketautomaat): Indien de goederen niet kunnen worden geleverd op het adres dat door Klarna is goedgekeurd of als de klant heeft gekozen voor een onbemand ophaalpunt, dan wordt deze verstuurd naar het dichtstbijzijnde onbemande ophaalpunt, dan wel binnen een straal van 10 km van het goedgekeurde adres.

4. De Webwinkel zal op verzoek van Klarna – indien mogelijk – de bezorgdienst vragen om een bezorging te stoppen en Klarna te informeren over alle ontwikkelingen aangaande de bezorging.

5. Om de administratieve werkzaamheden van een Webwinkel te beperken, mag de Webwinkel Klarna machtigen om informatie direct van de bezorgdienst op te vragen of om de bezorgdienst te vragen een bepaalde bezorging te stoppen.

3. Bezorging met een eigen bezorgdienst

De volgende regels zullen in acht worden genomen als een Webwinkel zijn eigen bezorgdienst gebruikt:

1. De goederen zullen worden verstuurd naar de persoon en het afleveradres die door Klarna bij de bestelling zijn goedgekeurd.

2. De goederen zullen in persoon worden afgegeven, maar niet aan een ander persoon of op een ander adres worden geleverd dan door Klarna is goedgekeurd. Echter, levering aan personen waarvan kan worden aangenomen dat ze voor de geadresseerde gemachtigd zijn, is toegestaan (bijvoorbeeld familie wonend op hetzelfde adres). De Webwinkel dient voor een bewijs van aflevering met de volgende informatie beschikbaar te stellen:

● Datum en tijdstip van de aflevering;

● Goederenlijst;

● Naam van de ontvanger & handtekening van de ontvanger.

3. De Webwinkel zal op verzoek van Klarna de bezorging stoppen en Klarna informeren over alle ontwikkelingen aangaande de bezorging.

4. Ophalen in fysieke winkels

De volgende regels zullen in acht worden genomen als goederen worden opgehaald in fysieke winkels:

1. De goederen worden alleen afgegeven aan de geadresseerde klant of aan een persoon die hier door de klant toe gemachtigd is. De machtiging zal worden opgemaakt en opgeslagen.

2. De Winkelier dient het legitimatiebewijs te controleren van de geadresseerde klant en, indien van toepassing, van de gemachtigde persoon aan wie de goederen zijn meegegeven. 3. De Winkelier dient voor een bewijs van uitgifte met de volgende informatie beschikbaar te stellen:

● Datum en tijdstip van uitgifte;

● Goederenlijst inclusief de prijzen;

● Naam van de geadresseerde klant en, indien van toepassing, naam en telefoonnummer van de gemachtigde persoon;

● Handtekening van het persoon die de goederen heeft opgehaald.

© 2021 - 2022 SpelerijST | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel